4013121401 |
Investiguem per comprendre |
2023-2024 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/10/2023 - 15/11/2023 (15 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
ESC Miquel Martí i Pol |
|
c. Cervantes, 87-101 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 . Activitat restringida PUC |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
La descoberta, l’experimentació i la indagació ofereixen als infants l’oportunitat d’aprendre
com a protagonistes del procés. Pretenem consolidar les pràctiques ja implementades a
l’escola en aquesta direcció i afegir-hi processos d’indagació a través de la proposta
Investiguem per Comprendre pels alumnes més grans.
Investigar per comprendre és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la
promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Des de l'inici de la seva
vida els nens i les nenes indaguen i la nostra proposta intenta potenciar i aprofitar aquest
esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge. Amb unes propostes o
capses d'indagació que els alumnes trien lliurement es pretén generar situacions que
afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes,
formular-se hipòtesis i buscar respostes (que no és exclusiva del coneixement científic) per
interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'un enfocament multidisciplinar que
té en compte els interessos dels alumnes i, per tant, és oberta i flexible per intentar ajudar a
desenvolupar principalment les competències d'aprendre a aprendre i d'autonomia i iniciativa personal. És una forma de donar continuïtat a les oportunitats que poden oferir-se
als ambients d'aprenentatge, però per alumnes més grans que poden protagonitzar
processos d'indagació més llargs i complexos.
|
| |
Objectius |
El mestre participant,
• Ha de compartir els fonaments que porten a promoure aprenentatges
autònoms i les característiques pròpies de fer-ho a diferents edats.
• Ha de conèixer el projecte dels ambients al Miquel Martí i Pol, els seus principis bàsics i la concreció a cada ambient i cicle.
• Detectar els punts forts del funcionament dels ambients, així com aquells aspectes a millorar.
• Ha de conèixer l’experiència d’Investiguem per Comprendre, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets. Ha de ser capaç de dissenyar propostes d'indagació.
• Ha de ser capaç d’organitzar el projecte propi per a l’escola a la llum de la proposta explicada com a continuïtat dels ambients.
|
| |
Continguts |
• Propòsits i objectius de l’aprenentatge autònom i en concret de les capses
d’investigació.
• Característiques de les propostes d’indagació o capses
• Paper del mestre
• Avaluació
• Organització
|
| |
Formador/a |
Albert Díez
|
| |
Avaluació |
Caldrà que els participants assisteixin a les sessions i presentin i comparteixin amb el grup les tasques encomanades, principalment el disseny d'una proposta d'indagació. Cada
mestre haurà d’assumir el desenvolupament d’aquelles accions individuals i grupals que
s’acordin en el marc de la formació per implementar de forma estructurada el projecte de
capses o indagacions i dotar-lo de coherència amb els ambients que ja es fan, independentment del cicle en que actualment està enquadrat
|
| |
Requisits de certificació |
● Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals plantejades
● Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat del centre
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
16/10/2023 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dilluns |
30/10/2023 |
1645 |
1845 |
Sessió 3 |
dimarts |
17/10/2023 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dimarts |
07/11/2023 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dimecres |
15/11/2023 |
- |
- |
|
| |